Tuesday, March 2, 2010

the night after full moon



Bismillahhirrahmannirahim......
Hi..agak lambat jugak la aku menceburi bidang2 blogging nih, but wise man said its never too late for anything...so why not? I guess the strong reason behind my new hobby is for me to get myself discipline with writing and working on my brain...semakin berumur nih semakin lembab je rasa otak ni..dh la malas membaca..(but seriously i love to read APO!)..the only thing that i cant resist :P
So kepada sesape yg terbaca or mmg rasa nk baca blog ni...please excuse my language, grammer, manglish or mungkin jugak ada penggunaan bahasa yg agak kureng sket.
Well...I'm well known to my housemate & my 'abang' as a person who cant stop looking for a new hobby, do and try new things that could create fun or MONEY...yumm..so here is the list of latest hobbies & interest yg saya cuburi sejak dua tiga menjak nih:
1) Wedding scrap book ==> kengkononnye nak kumpul sume wedding concept & idea kt buku ni so that it could be easily explained when people asking me about my wedding concept. And i could be my collection of journey towards my Big Day as well. Osmate bakar gue suruh beli scrap book yg paling mahal di pasaran (bak kata bebudak art la..aku ape tau), pastu beli sticker2 fancy yg 6 hengget 1 pc nih & koyakkn la mana gambar2 yg berkenan dr majalah penganti gue..huhu..sayangnyer (T_T) & tampal. Hasilnya blom 100% siap, dh siap nnt gue upload gambar dlm blog ni.
2) Cubaan membuat bunga telur sendiri ==> memula berjaya la siapkn almost 200pcs gak, selepas penuh yakin & confidencenye, bawak la balik umah mak & seeking my mum's approval, kebetulan masa tu akak gue balik dr Oman...sekali gue bukak & tunjuk, depa pakat gelak terbahak2 punye mcm br lepas baca kartun Lambok APO! ... down giler gue 2 hari tuh..xpe..xpe..jgn putus asa, nnt gue beef-up lg design tu bg gempak..huhu
3) Cubaan menjahit beads kt baju kurung lama ==> hobby ni bermula bila geng2 opis reramai masuk kelas menjahit. Gue biasala, klu org buat nk gk buat. So pegi la sana sini cari beads utk jahit baju kurung lama yg gue identified as the best candidate fo my fearless trial...muhahaha...tp sblm2 ni dh jahit 1 dah..jahit kat tangan baju merisik..jd tu memang jadi tp kecik je.
4) Cubaan nk buat serius business ==> FYI I've started a small business at office before this..gue bawak kerepek2 dr KL & jual kt kengkawan ofis yg suka mengunyah can gue. Alhamdullillah. the business is ok and still running as usual..berkat pertolongan osmate gak nih..Ok talking about serious bussiness, the progress is almost nothing as my potential sharing partner just had a few discussions and yet to do our homework. Nanti 1-2 hari lagu gue share la ngn korg ape business tu..mana tau korg ada better idea to help us.
Ok..its getting late..i have to work tomorrow, talk to you soon..gud nite.. wsalam.

No comments:

Post a Comment