Thursday, April 15, 2010

My humble wedding prep..


Gue ni memang malas sebenarnye bab2 nk wat research ni..tp bila ada geng yg sama nk kawin jugak..semangat tu dtg baik :) Bagus sebenarnyer ada kawan yg kita boleh share information & common interest, xde la gue rasa syok sendiri je.

As off today, though not as much as others, I could say that we (Abang Dearie & I)are progressing well. Banyak jugak la yg dh kitaorg beli & survey.

Checklist:
1) Barang Hantaran - DONE 90%
2) Booking mak andam - DONE
3) Pelamin, Baju nikah & Bju sanding - on going, pending untuk pilih kain, fitting & payment)
4) Booking for Catering & Canopy - DONE (punchlist mak & abah nih)
5) PA system & Entertainment - Booked verbally, TBA
6) Bunga telur - Progressing (buat sendiri okey..)
7) Hiasan (Pomender ball) - DONE to nk tambah lg
8) .......
9) .......

I can feel that Mak & Abah are also excited about this as they have been pushing me to complete all the task ASAP though the wedding date is still a long way to go...(hahaha...skg cakap pandai la..nnt gue yg gelabah sorg2 klu xsempat siap).

Banyak cabaran gak nk prepare yg terbaik utk hari bersejarah ni...Logistically, I'm far away from my hometown, all prep work should be done at home & the good quality yet cheap item is available in KL...these leads me to spend a lot of money on air ticket, belanja family, shopping secara x sengaja...hahaha..but i like it so much. Klu la gue ni station kt KL, mmg rasanyer sume benda nk buat sendiri, silap2 baju nikah pon gue jait sendiri.. ;p

No comments:

Post a Comment